راهکارهایی برای افزایش ترافیک سایت شما

داشتن وب سایت برای هر شغلی لازم است، ولی موضوع مهم این است که سایت بازدیدکنندگان بسیاری داشته و در اصطلاح پربازدید باشد. برای اینکه کسب و کارتان را رونق بخشید باید از راهکارهایی استفاده کنید که افزایش ترافیک سایت‌تان هر روز بیشتر شود؛بنابراین، بر آن شدیم تا چند راهکار را به شما معرفی کنیم.

1.اصول سئو را در سایت‌تان رعایت کنید.

اگر اصول سئو را رعایت کنید وب‌سایت‌تان رنک(جایگاه) بهتری در موتورهای جست و‌جو خواهد داشت و این رنک باعث افزایش تعداد بازدیدکنندگان وب‌‍‌سایت‌تان می‌شود.

2.در سایت‌های پربازدید تبلیغات داشته باشید.

تبلیغات در سایت‌های پربازدیدی که در زمینه‌ی وب‌سایت فعالیت می‌کنند به شما بسیار کمک می‌کنند تا حجم بازدید روزانه از سایت‌‌تان را افزایش دهید. مد نظر داشته باشید که برای درج آگهی سایت مورد نظرتان با سئو مشورت کنید، زیرا ممکن است تبلیغات در سایت‌هایی که ارتباطی با حرفه‌ی شما ندارند باعث افت نمایش شما در موتورهای جست‌وجو شود.

3.به‌طور مداوم در سایت‌تان مقاله‌های ارزشمند بارگذاری کنید.

برای داشتن وب‌سایتی فعال باید به‌طور مستمر و پیوسته در آن مطالب و مقالات کارآمد بارگذاری کنید. گذاشتن اطلاعات جدید در وب‌سایت باعث می‌شود سیگنال‌های مثبتی به موتورهای جست‌وجو ارسال شود و هرچه اطلاعا‌ت‌تان با زمینه‌ی فعالیت شما بیشتر مرتبط باشد تاثیر بهتری در رتبه‌ی شما در موتورهای جست‌وجو و در نتیجه بیشتر شدن بازدیدکننده‌ی وب‌سایت شما خواهد داشت.

4.تبادل لینک را فراموش نکنید.

سایت‌هایی که رقیب شما نیستند، ولی با کسب‌وکار شما و بازار هدف‌تان مرتبط هستند برای به‌دست آوردن ترافیک بسیار مفیدند. در این روش هم شما و هم سایتی که با آن لینک‌تان را تبادل می‌کنید سود می‌برند. به سایت‌هایی درخواست تبادل لینک بدهید که رتبه آلکسای آن‌ها با رتبه‌ی شما یکی باشد.

5.به کسانی که نظرشان را ثبت می‌کنند پاسخ دهید.

برای مخاطبان‌تان ارزش قائل شوید و به آن‌ها احترام بگذارید، زیرا می‌توانید برند خودتان را بسازید، بازدید‌های مکرر به‌دست آورید و یک جامعه مجازی بسازید.

6.خلاقیت داشته باشید و محتواها‌ی‌تان را با پادکست،عکس و ویدئو همراه کنید.

محتوایی که بدون عکس و ویدئو باشد و فقط در آن از متن استفاده شده باشد جذابیت خاصی برای مخاطب ندارد؛ بنابراین، می‌توانید روی محتواهایی که تولید می‌کنید مانور دهید و آن‌ها را در قالب‌های مختلف تولید کنید.

7.از کلمات کلیدی مناسب‌تری در عنوان‌ها استفاده کنید.

برای بهینه‌سازی بازاریابی محتوایی‌تان کلمات کلیدی خاصی را مد نظر قرار دهید. با این کار می‌توانید از میزان رقابت‌تان در رتبه‌بندی‌ها بکاهید و بازدیدکنندگان بیشتری را جذب کنید.

8.در رسانه‌های اجتماعی فعال باشید.

شما باید به‌طور فعالانه در شبکه‌های اجتماعی حضور داشته باشید، در آن‌ها مشارکت داشته باشید و فقط به اشتراک‌گذاری مطالب بسنده نکنید. در بحث‌های گروهی شرکت کنید و هشتگ‌های مناسب را به‌کار گیرید. اگر مخاطبان‌تان در اینستاگرام شما نظر می‌گذارند به سوالات‌شان پاسخ دهید و با آن‌ها گفت‌وگو کنید و در تعامل باشید. علاوه‌بر‌این، توییتر برای مطالب کوتاه و ترغیب‌کننده ایده‌آل لست و گوگل‌پلاس می‌تواند به قرارگرفتن سایت شما در نتایج جست‌وجو کمک کند.

9.سرعت سایت را بالا ببرید.

هیچ کسی برای باز شدن یک سایت حتی سی ثانیه هم منتظر نمی‌ماند. اگر باز شدن سایت‌تان بسیار زمان می‌برد تعداد کاربران‌تان به شدت رو به کاهش می‌رود. پس اطمینان حاصل کنید که سایت‌تان تصاویر، ساختار و پلاگین‌ها از لحاظ فنی بهینه‌سازی شده باشند. سایت شما هر چه سریع‌تر باز شود به نفع شما خواهد بود.

10.ایمیل مارکتینگ را مد نظر داشته باشید.

بازاریابی اینترنتی ابزار قدرتمندی است و به افزایش ترافیک سایت شما بسیار کمک می‌کند. درحال‌حاضر، کسب‌وکارها آنقدر بر جذب مشتریان از طریق بازاریابی محتوایی شده‌اند که روش‌های قدیمی‌تر را فراموش کرده‌اند. علاوه‌بر‌این، بازاریابی دهان به دهان را جدی بگیرید، به‌خصوص از طرف مشتریانی که از کیفیت خدمات و محصولات شما راضی هستند.

گذاشتن یک دیدگاه