قدرت جذب کاربر توسط اینفلوئنسرها!

تبلیغات در دنیای دیجیتال و وب، به‌خصوص شبکه‌های اجتماعی، نقش مهمی را در کسب و کار ایفا می‌کنند و افراد بسیاری را تحت تاثیر قرار می‌دهند. علاوه‌بر‌این، در دنیای وب افرادی هستند که روی دیگران بسیار تاثیر می‌گذارند و اعتبار بالایی در میان پیروان‌شان دارند که به آن‌ها اینفلوئنسر می‌گویند. این افراد کمک می‌کنند تا کاربران محصول شما را خریداری کنند، از وب‌سایت‌تان بازدید کنند و…
اینفلوئنسرها یا افراد تاثیرگذار با قدرت تحت تاثیر قرار دادن دیگران برای استفاده از خدمات یا خرید محصول شما باعث می‌شوند در کسب وکار اینترنتی یا دیجیتال مارکتینگ موفق شوید.
استفاده از این افراد باعث به شهرت رسیدن برند شما در فضاهای اجتماعی مانند اینستاگرام، تلگرام ، توئیتر،وبلاگ و… شما می‌شوند. بهترین فضا برای استفاده از افراد تاثیرگذار یا اینفلوئنسرها رسانه‌های آنلاین دیداری هستند، زیرا محبوبیت اینستاگرام و یوتیوب باعث شده که صاحبان کالا به سمت این چنین تبلیغاتی بروند. بهتر است برای معرفی برند یا شرکت خود از اینفلوئنسرهایی بهره ببرید که محتوایی در ارتباط با کسب‌وکار شما تولید می‌کنند و به اشتراک می‌گذارند؛ به‌طورمثال، مستر تیستر به علت تست کردن غذاهای رستوران‌های مختلف و ارائه‌ی نظر و نوشتن کیفیت غذاها، برخورد پرسنل، فضای دکوراسیون داخلی رستوران و… به شهرت رسیده است. به این ترتیب، بسیاری از رستوران‌ها به سراغ او می‌روند و از او می‌خواهند که غذاهای‌شان را تست کند و او به آن‌ها امتیاز دهد. با این کار کاربران ترغیب می‌شوند که به این رستوران‌ها سر بزنند و این روش تبلیغات به افزایش درآمد‌زایی رستوران بسیار کمک می‌کند.
برخی افراد معتقدند که استفاده از بازاریابان سنتی تاثیرگذاری بیشتری نسبت به اینفلوئنسرها دارند زیرا بر این باورند که تاثیرگذاری آن‌ها کوتاه مدت است. برای استفاده از این تبلیغات باید عجله را کنار بگذارید، زیرا به مرور زمان استفاده از اینفلوئنسرها باعث ایجاد ارتباط با کاربران می‌شود.
باید گفت که استفاده از این دو روش تاثیر منفی ندارند ولی باید با توجه به شغل‌تان آن‌ها را انتخاب کنید. افراد تاثیرگذار در شبکه‌های اجتماعی می‌توانند پیام برندتان را به‌راحتی به کاربر منتقل کنند به‌طوری که خودتان نمی‌توانید این کار را انجام دهید. انتخاب یک فرد تاثیر‌گذار مناسب به دقت بسیار زیادی احتیاج دارد، زیرا ممکن است یک فرد تاثیرگذار در معرفی محصول خاصی بسیار موفق باشد و برای معرفی محصول دیگری موفق عمل نکند. هرگز به تعداد فالوئرهای اینستاگرام یک شخص توجه نکنید بلکه باید شخصی را انتخاب کنید که با مخاطبان هدف شما هم‌خوانی و کارایی لازم را داشته باشد.

گذاشتن یک دیدگاه