آیکون‌ها؛ نقطه‌ی قوت یک سایت

اولین چیزی که یک کاربر را جذب یک سایت می‌کند طراحی گرافیکی آن است و آیکون ها جزو همین موارد هستند. آیکون در موفقیت و شکست یک سایت نقش بسیار تاثیر‌گذاری دارند، زیرا می‌توانند ارتباطی قوی بین کاربران و کسب‌وکار یک شرکت ایجاد کنند.ایکون‌ها اولین چیزی هستند که کاربران آن را می‌بینند و بیشترین سهم را در جذب کاربر دارند. ظاهر نامناسب آیکون کاربر را از نصب منصرف می‌کند و در نتیجه فرصت ارائه‌ی خدمات و برنامه‌ها را از شما می‌گیرد. علاوه براین، استفاده از آیکون‌های جذاب برای ارتقای میزان گشت‌وگذار و ترغیب کاربران برای تعامل با سایت بهترین گزینه هستند. آیکون‌ها بدون استفاده از کلمات معنا و مفهوم را به کاربران انتقال می‌دهند و آن‌ها می‌توانند با مطالعه‌ی موارد بصری و تعامل برقرار کردن با عوامل می‌توانند رابط کاربری را یاد بگیرند. یک رابط کاربری وب‌سایت وسیله‌ای برای انجام نهایی کارهاست. آیکون‌ها این ویژگی را دارند که به کاربران در جست‌وجوی طراحی وب‌سایت براساس موارد بصری کمک کنند. آیکون‌هایی که مردم آن‌ها رامی‌شناسند بهترین گزینه هستند. همیشه برچسب‌ها‌ی متنی باید با لینک‌ها همراه باشند، زیرا آیکون‌هایی که خالی هستند برای جست‌وجویابی به‌ندرت عملی می‌شوند.

سه خطی یا منوی همبرگری

ایکون سه خطی

آیکون سه خطی بسیار کارآمد است و منوی همبرگری نامیده می‌شوند، ولی عیبی که دارد این است که به مردم باآرامی می فهماند که این نشانه چه معنایی دارد. در بیشتر وب‌سایت‌ها برای لینک منو ازآیکون سه خطی استفاده شده‌است که برای گوشی جست‌وجوی‌یابی سایت را آسان می‌کند. این آیکون‌ مانند یک کشوی اسلایدی است که زیر مجموعه‌ها را نشان می‌دهد که برای گوشی همراه طراحی شده است.

منوی کشویی   منوی کشویی

دیگر آیکونی که در سایت‌ها وجود دارد منو کشویی جست‌وجو است که هر لینک یک فلش کوچک به سمت پایین دارد و منوی کشویی را باز می‌کند و شما می‌توانید مواردی را که می‌خواهید در آن ببینید. این آیکون اهداف را برای کاربر مشخص و جست‌وجو را برای او آسان می‌کند. علاوه‌براین، این آیکون برای لینک‌ها در بخش اصلی بسار کارآمد هستند؛به‌طورمثال، در وب‌سایت‌ها شما نوشته‌ای را می‌بینید و برای دست‌یابی به اطلاعات بیشتر با گزینه‌ی بیشتر بخوانید یا read more که رنگ‌های  متفاوتی دارند روبه‌رو می‌شوید. این لینک‌ها با آیکون‌های فلش‌دار مشخص شده اشت که به معنای رفتن به صفحه‌ی بعد است.اکثر مرورگرهای وب دکمه‌های برگشت به چپ و دکمه‌ی جلو به راست را نشان می‌دهد.

  دکمه‌ی دعوت به عمل یا CTA

آیتمی که در سایت‌ها بسیار مهم است دکمه‌ی دعوت به عمل یا CTA که به‌معنای دانلود کردن فایل است. لازم به‌ذکر است که همیشه دکمه‌های دعوت به عمل در سایت نیاز نیست عملکردی را در مرورگر ایجاد کنند بلکه می‌توانند به صفحه‌ی دیگری بروند که به سرویس‌های شما مرتبط است. کاربرد دیگر آیکون‌ها این است که کاربر را ترغیب کنند تا به دکمه‌ی CAT بروند و آن را  کلیک کنند.

فرم ثبت‌نام

هر وب‌سایتی یک فرم ثبت نام دارد که آیکون‌ها می‌توانند با ایجاد ترغیب کاربر  را به سمت ثبت‌نام در سایت ببرند. در این مورد وب‌سایت باید خلاقیت بالایی داشته باشد. در این مورد می‌توان اطلاعات تماس تلفنی شرکت، لینک‌های شبکه‌ی اجتماعی و هر چیزی که مربوط به شرکت است قرار داد. برای رفع ابهام بهتر است که طراحان وب‌سایت فیلد‌هایی را به فرم ثبت نام‌شان اضافه کنند تا ابهامی باقی نماند. این آیکون با فیلدهای مختلف به کاربران کمک می‌کند تا فرم‌شان را با توجه به نیازشان راحت پر کنند.

در آخر می‌توان نتیجه گرفت که آیکون‌ها بخش کوچکی از رابط‌های کاربری در نرم‌افزارهای دسکتاپی، وب‌سایت و اپلیکیشن‌ها هستند، اما باید همیشه به‌روز  چون به‌طور مداوم سبک‌ها و طراحی‌ها در حال تغییر هستند. آیکون‌ها و موارد بصری درک را بسیار آسان‌تر می‌کنند و اشخاص را به خواندن تا انتهای صفحه ترغیب می‌کنند.

 

گذاشتن یک دیدگاه